حضور شما در صفحه فروشگاهی من باعث افتخار است. مسئولیت خرید شما از این وبسایت به عهده اینجانب فاطمه روستایی به کد بازاریابی 143446 است .آدرس وبسایت رسمی شرکت: Liateam.ir

0

لیفت شقیقه چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر جایی برای نگرانی و حسرت باقی نمانده! افراد می‌توانند دوباره به دوران جوانی خود برگردند و با پوستی جوان و زیبا به زندگی خود ادامه دهند. با پیشرفت روش‌های پزشکی تمامی چین‌وچروک‌ها، چه سطحی چه عمقی، قابل‌درمان هستند. حتی تمام خطوط ریز دور چشم که به پنجه کلاغی معروف هستند را می‌توان از بین برد. کی از این روش‌ها، لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال بوده که روزبه‌روز به طرفداران آن اضافه می‌شود.

لیفت پوست شقیقه به نظر کار دردناک و زمان‌بری می‌آید در حالی که اینطور نیست. مرحله اول برای لیفت شقیقه مراجعه به پزشک است. در مرحله بعدی بسته به هزینه و هدف، نوع لیفت انتخاب شده و جراحی انجام می‌شود. در ادامه این مقاله با تمام جزئیات مرتبط با این نوع لیفت آشنا خواهید شد.

لیفت شقیقه به عملی می‌گویند که باعث بالا رفتن ابروها، رفع چین‌وچروک و درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود. نام دیگر لیفت شقیقه، تمپورال لیفت یا لیفت تمپورال است که بیشتر بین پزشکان رایج است. لیفت پوست شقیقه برای افرادی که افتادگی پلک یا ابرو دارند یا می‌خواهند فرم گربه‌ای به چشم و ابروی خود بدهند، مناسب است. اگر چین و چروک پنجه کلاغی دارید، راه درمان آن لیفت شقیقه است. لیفت پوست شقیقه اکثرا برای افرادی که با بالارفتن سن، افتادگی صورت پیدا کرده‌اند انجام می‌شود؛ اما این روزها بسیاری از افراد برای زیبا و درشت‌تر دیده شدن چشم از لیفت تمپورال استفاده می‌کنند.

لیفت شقیقه 1

انواع روش انجام لیفت شقیقه

برای لیفت تمپورال دو نوع لیفت بدون جراحی و لیفت با جراحی وجود دارد. نسبت به هزینه، هدف و تشخیص پزشک، برای هر نفر روش متفاوتی انجام می‌شود. گاهی هم فرد، نوع خاصی از لیفت را انتخاب می‌کند. لیفت پوست شقیقه بدون جراحی، دوره نقاهت نداشته و فرد سریعاً به زندگی و کار خود بازمی‌گردد. یکی دیگر از مزایای این جراحی، عدم نیاز آن به استراحت پس از عمل است.

در ادامه برای شما هر یک از روش‌های لیفت شقیقه و انواع مختلف آن‌ها را توضیح داده‌ایم. این روش‌ها عبارتند از:

۱) لیفت شقیقه بدون جراحی:

لیفت بدون جراحی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود و هر یک از این روش‌ها شیوه منحصربه‌فرد خود را دارند. انواع لیفت شقیقه بدون جراحی عبارتند از:

۱-۱) لیفت شقیقه با نخ:

لیفت شقیقه بدون جراحی معمولاً با نخ انجام می‌شود و تأثیر آن را بلافاصله می‌توان مشاهده کرد. گرچه برای دیدن نتیجه نهایی و دلخواه، بهتر است یک مدت از این کار بگذرد. نخ‌های لیفت پوست شقیقه از نخ‌های بخیه بوده و بعد از دو یا سه سال جذب می‌شوند. در نتیجه ماندگاری لیفت شقیقه بدون جراحی حداکثر سه سال خواهد بود.

لیفت شقیقه با نخ در مطب دکتر و با استفاده از کرم بی‌حسی انجام می‌شود و نیازی به بیهوش کردن بیمار نیست. این نخ‌ها در باکس‌های پلمب برند‌ بوده و سروته آن دو سوزن برای ورود به پوست وجود دارد. هزینه لیفت شقیقه با نخ بسته به تجربه پزشک، منطقه و برخی علل دیگر متغیر خواهد بود.

۱-۲) لیفت با پلکسر:

لیفت شقیقه با پلکسر، با استفاده از دستگاه پلاسما جت انجام می‌شود. پلاسما جت در واقع با حرارت متناسب، بافت پوست را از جامد به گاز تبدیل می‌کند که باعث بالا رفتن پلک و ازبین‌رفتن چین و چروک پوست صورت می‌شود. در روش پلاسما جت، سطح رویی پوست را با نقطه‌های ریز می‌سوزانند. این نقاط بعد از یک هفته و با مصرف کرم ترمیم‌کننده درمان شده و اثری از خود روی پوست باقی نمی‌گذارد.

گاهی پزشکان تشخیص می‌دهند که لازم است تا بیمار چند جلسه انجام پلاسما جت را امتحان کند و هر بار، یک ماه بین جلسات فاصله بیفتد تا به نتیجه دلخواه خود برسند. لیفت پوست شقیقه به روش پلاسما جت حدود ۵ سال ماندگاری خواهد داشت.

لیفت شقیقه 2

۲) لیفت شقیقه با جراحی

برای لیفت شقیقه با جراحی، ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و مشاوره شوید. اگر دکتر تأیید کرد، در زمان تعیین شده عمل شما انجام خواهد شد. عمل لیفت شقیقه معمولاً بین ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. دوره نقاهت سنگینی ندارد و شما بلافاصله بعد از عمل نیازی به بستری‌شدن نخواهید داشت و به خانه خواهید رفت. لیفت تمپورال با جراحی، عملی دائمی و مادام‌العمر است. لیفت پوست شقیقه با جراحی نیازمند مراقبت‌هایی است که اگر آن‌ها را رعایت نکنید، ممکن است کمی از تأثیر آن بیفتد. حتی سبک زندگی و رژیم غذایی می‌تواند تضمین‌کننده درجه تأثیر عمل شما باشد.

۲-۱) اندوسکوپ:

افرادی که می‌خواهند چین‌‎وچروک ریز و سطحی خود را از بین ببرند، باید پوست شقیقه خود را لیفت کنند که افتادگی‌های کنار چشم و ابرو هم کاملاً از بین برود. با استفاده از دستگاه اندوسکوپ می‌توان تمام چین‌وچروک و افتادگی‌ها را از بین برد.

۲-۲) در روش smas:

عضله سطحی زیر پوست به سمت بالا لیفت می‌شود. این کشیدگی هیچ آسیبی به عضله‌های عمقی وارد نمی‌کند و فقط کشیدگی جزئی در عضله سطحی ایجاد می‌کند. در این روش مهم این است که پزشک بتواند دو طرف صورت را قرینه در بیاورد؛ پس در انتخاب پزشک هوشیار باشید.

۲-۳) در روش macs:

در این روش برش‌ها با روش قبلی یکسان بوده اما کمی عمقی‌تر هستند. در واقع ساب پریوستئال کشیده شده و چین‌وچروک‌های عمیق را به کل از بین می‌برد.

لیفت شقیقه 3

مزایای لیفت شقیقه

برای زیبا کردن چشم و ابرو، از بین بردن چروک، از بین بردن بی‌حالی چشم‌ها، جوان‌تر دیده شدن و زیباتر شدن باید به فکر لیفت بود. لیفت پوست شقیقه می‌تواند زیبایی و جوانی را به شما بازگرداند. تمام شادابی صورت شما به چشمان درشت و ابروهایی متناسب با آن است. لیفت پوست شقیقه مزایای زیبایی و درمانی بسیار دیگری هم دارد. از افتادگی و شل شدن دوباره پوست جلوگیری می‌کند و می‌تواند از بافت پوست نیز مراقبت کند.

عوارض لیفت شقیقه

کبودی، تورم، التهاب و قرمزی که بسته به حساس بودن بیمار، بین ۱ هفته تا ۱ ماه طول کشیده و بعد از آن به‌کلی از بین می‌رود. گاهی جای زخم یا کبودی مدت طولانی‌تری می‌ماند که لازم است به پزشک مراجعه شود. اما در کل جای نگرانی نیست و عوارض پر ریسک و پر خطری ندارد.

گاهی افراد به سرگیجه و سردرد پس از عمل هم اشاره کرده‌اند که آن هم بعد از چند ساعت برطرف می‌شود. اگر به پزشک مراجعه نکرده و یا برای انجام این عمل به کلینیک‌های نامعتبر مراجعه کنید، ممکن است دو طرف صورت قرینه در نیاید.

نکات مهم پیش و پس از انجام لیفت تمپورال

۱) پیش از لیفت شقیقه:

  • در انتخاب پزشک صبور باشید و به چند پزشک مختلف جهت مشاوره مراجعه کنید.
  • هر سؤالی که ذهن شما را مشغول کرده از پزشک خود بپرسید و خجالت را  کنار بگذارید.
  • تمام داروهای قبل و بعد عمل را از پزشک خود بپرسید.
  • آزمایش انجام دهید و از مصرف رقیق‌کننده خودداری کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی و سیگار تا دو هفته قبل از عمل خودداری کنید.

۲) پس از لیفت شقیقه:

  • دستور پزشک و مراقبت‌های بعد از لیفت را جدی بگیرید.
  • داروها را به‌موقع مصرف کنید.
  • به دمر و روی صورت خود نخوابید.
  • فعالیت سنگین را تا دو هفته فراموش کنید.
  • تا دو روز بعد از لیفت حمام نکنید.
  • از ماساژ صورت خودداری کنید.
  • اجسام سنگین بلند نکنید.
  • به استخر و سونا نروید.
  • کمپرس سرد استفاده کنید؛ اما یخ را مستقیم روی صورت خود قرار ندهید.
  • از قرار گرفتن در معرض خورشید خودداری کرده یا از ضدآفتاب استفاده کنید.

جاودانگی با لیفت!

زمان کودکی در تخیلات تمام ما قرصی وجود داشت به نام قرص جاودانگی که اگر کشف شده بود، دیگر هیچکس پیر شدن را تجربه نمی‌کرد. امروزه علم با روش‌های مختلف، ما را به سمت همین جاودانگی سوق می‌دهد. لیفت تمپورال جز همین کشفیاتی است که انسان را به جوان‌ترین حالت خود می‌رساند.

 

ما در این مطلب از لیامگ به بررسی لیفت پوست شقیقه، عوارض، مزایا، هزینه و روش‌های مختلف آن پرداختیم. پس از عمل به کرم ضدآفتاب، سرم و کرم مرطوب کننده نیاز خواهید داشت. حتی به کرم‌های دور چشم هم نیاز پیدا خواهید کرد تا تیرگی دور چشم خود را کاهش دهید. به همین جهت پیشنهاد می‌شود که با مراجعه به سایت، محصولات موجود در سایت را بررسی کنید.